Zapraszam Cię do świata sprzedaży w PODCAŚCIE Akademia Skutecznego Sprzedawania

Nazywam się Karol Bartkowski.

Praktyczne wskazówki z codziennej pracy sprzedawców

Spodziewaj się wyłącznie praktycznych wskazówek z codziennej pracy sprzedawców, którą od lat wykonuję i jako trener pomagam wykonywać.

Dołącz do grupy wspierających się i rozwijających sprzedażowo handlowców i specjalistów

A jeśli uznasz, że chcesz czegoś więcej, że chcesz dołączyć do grupy wspierających się i wspólnie rozwijających sprzedażowo handlowców, czy specjalistów, to serdecznie zapraszam – szczegóły na stronie Akademii.

Otwartość na propozycje tematów i sytuacji

Jestem także otwarty na wszelkie propozycje tematów i sytuacji, o których chcesz posłuchać w podcaście, dlatego śmiało do mnie pisz w tej sprawie na karol@AkademiaSP.pl.
 

Podcast znajdziesz na:

...lub poniżej ⬇️⬇️

YouTube #1

Spotify #1

YouTube #2

Spotify #2

YouTube #3

Spotify #3

YouTube #4

Spotify #4

YouTube #5

Spotify #5

YouTube #6

Spotify #6

Podcast o sprzedawaniu – kwalifikacja leadów

Podcast o sprzedawaniu – kwalifikacja leadów

Z kwalifikacją leadów czy też nawet już później klientów występują u handlowców i menedżerów częste problemy, wyzwania i ograniczenia przede wszystkim mentalne.

Dlatego że leady, czyli potencjalny kontakt niestety handlowcom kojarzy się jako już klient i mają spory problem, aby dokonać, brzydko mówiąc selekcji i jednym osobom podziękować i poczekać aż coś się u nich zmieni, a z drugimi osobami iść dalej, czyli prowadzić spotkania, rozmowy, negocjacje.

Można powiedzieć, że występuje efekt utopionych kosztów, czyli efekt Concorde to zjawisko polegające na tym, że ludzie mają tendencję do trzymania się pierwotnych decyzji nawet wtedy, jeżeli w obecnej sytuacji są bardzo niekorzystne.

Czyli stawiam taką tezę, że zła kwalifikacja może wynikać z niedoboru leadów i każdy zdobyty jest dla nas tak cenny, że możemy mieć problem z jego odrzuceniem, pomimo iż jego pozostawienie może generować jeszcze większe kłopoty.

Dlatego w tym odcinku podcastu usłyszysz praktyczne wskazówki na temat kwalifikacji:

  • kwalifikacja leadów, czyli co dokładnie, gdzie jest proces po stronie marketingu a gdzie sprzedaży?
  • kto powinien decydować o kwalifikatorach, marketing czy sprzedaż?
  • po czym poznać, że dobrze kwalifikujemy?
  • jak kwalifikować, czyli wskazówki, zasady, metody, techniki kwalifikacji – metota BANT (budżet, potrzeby, uprawnienia i oś czasu)

Prowadzący:

YouTube #7

Spotify #7

YouTube #8

Spotify #8

Podcast o Sprzedawaniu: Metoda BANT (B.A.N.T.) w Akademii Skutecznego Sprzedawania

Metoda BANT (B.A.N.T.) w Akademii Skutecznego Sprzedawania: Odcinek Podcastu o Sprzedawaniu

Wprowadzenie

Metoda BANT (B.A.N.T.) należy do jednej z najpopularniejszych metod kwalifikacji leadów. Jednocześnie nieustannie sprawia wiele kłopotów, gdy chce się z niej skorzystać lub korzystać w dłuższej perspektywie.

Dlaczego tak jest? Z czym trzeba się zmierzyć? O czym pamiętać? O tym właśnie mówimy w tym odcinku podcastu Akademii Skutecznego Sprzedawania, a dokładnie usłyszysz o:

Zawartość odcinka

  • Co oznacza skrót BANT?
  • Czy BANT to lista pytań, którą mamy przejść krok po kroku, czy kierunkowskaz do zastosowania?
  • Jak poszczególne elementy BANT powiązane są ze sobą?
  • Czy kontakt bez BANT naprawdę jest stracony?
  • Jaka jest rola marketingu w procesie kwalifikacji BANT?

Linki do źródeł

Prowadzący

© 2023 Akademia Skutecznego Sprzedawania. Wszelkie prawa zastrzeżone.

YouTube #9

Spotify #9

Wyeliminuj AutoSabotaż: Osiągnij Większą Sprzedaż – Akademia Skutecznego Sprzedawania

Jak wyeliminować AutoSabotaż?

Problem Adama – nieregularność w działaniach sprzedażowych

Adam jest handlowcem z ponad 10 letnim doświadczeniem w branży i pomimo tego zarówno on, jak i jego manager, mierzą się z nieregularnością w działaniach sprzedażowych Adama, a dokładnie:

Gdy tylko zbliży się do planu miesięcznego w pierwszym tygodniu, to przez następne 2 praktycznie wyłącza się z działań, aby ruszyć z impetem w ostatnich kilku dniach.

Możliwa przyczyna: AutoSabotaż i samoocena Adama

Adam za wszelką cenę chce rozświetlić swoją samoocenę. Potrzebuje zewnętrznych czynników, aby poczuć się dobrze sam ze sobą i gdy tylko odniesie sukces (duża sprzedaż), to mimowolnie odpuszcza. Wszystko po to, aby utrzymać przyjemny stan jak najdłużej.

Dlaczego Adam tak robi?

Dlatego, że jeśli kolejne działania nie przyniosłyby żadnych efektów, zachwiałoby to jego samooceną, którą właśnie sobie podbudował dużą sprzedażą, więc woli nie podejmować działań lub wykonywać te najłatwiejsze, np. robi objazd po klientach, którzy i bez wizyt kupują lub po tych, którzy nie rokują, ale… I tak mu mijają kolejne dni i tygodnie, aż do momentu, w którym brak działań powoduje większe napięcie niż regularna sprzedaż (zazwyczaj pod koniec miesiąca lub kwartału) wówczas zaczyna ponownie swoją aktywność, gdyż po prostu nie ma innego wyjścia i chce zarobić swoje, a także wyjść z twarzą wobec przełożonego.

Co może pomóc Adamowi?

Uwaga to zabrzmi banalnie, ale pomimo wszystko nie pozwól mózgowi wrzucić to do „kosza”:

Skupienie na działaniach, nie na rezultatach – prawda, że banał?

Jednak powiedz mi tak z ręką na sercu, czy wszyscy managerowie i handlowcy, których znasz o tym wiedzą i tak robią 🙂

Skupienie na codziennych działaniach

A co dokładnie mają/mogą zrobić?

Wystarczy na początek wzorować się na sportowcach i znanym powiedzeniu, że: Mistrzostwa wygrywa się na treningach! Czyli najwięcej robisz pomiędzy sukcesami, a one same są nagrodą za trud i konsekwencję.

A w sprzedaży?

Czy wiesz, że aby porozmawiać z 1200 nowych potencjalnych klientów ROCZNIE, wystarczy porozmawiać z 5-giem DZIENNIE?

Policzmy 5 tel. x 5 dni w tyg. x 4 tyg. = 100 tel./m-c x 12 m-cy = 1200 rocznie! Bardzo podobnie można podejść do każdego celu, SKUPIAJĄC się na codziennych działaniach, zamiast wyłącznie na ich rezultatach! Ustalcie wspólnie, jakie codzienne działania mogą doprowadzić do celu i skupiajcie się prawie wyłącznie na ich codziennym realizowaniu — to daje poczucie sprawczości oraz uwypukla codzienne sukcesy i utrwala doświadczenia.

Akademia Skutecznego Sprzedawania: sprawdzony sposób na wyeliminowanie AutoSabotażu

Skąd to wiem?

Tak właśnie działamy z od 2,5 roku z ponad 200 handlowcami w Akademii Skutecznego Sprzedawania, a od stycznia także z managerami. Jeśli chcesz wiedzieć jak, to zapraszam na www AkademiaSP pl

YouTube #10

Spotify #10

Podcast o sprzedawaniu: BDR – Akademia Skutecznego Sprzedawania

BDR,

Wprowadzenie do roli Business Development Representative

czyli Business Development Representative (BDR) to osoba odpowiedzialna za generowanie leadów – prospecting oraz kwalifikację leadów, a następnie przekazywanie ich dalej do handlowców czy KAM-ów (Key Account Manager).

W tym odcinku podcastu o sprzedawaniu przekazujemy wiedzę o tym, jakie zadania wykonuje BDR, od czego zacząć oraz jakie są zadania osoby na tym stanowisku.

Odpowiedzi na pytania

  1. Kto to jest BDR?
  2. Co robi BDR?
  3. Jakie cechy powinna mieć osoba, aby skutecznie wykonywać powierzone zadania?
  4. Od czego zacząć na stanowisku BDR-a?

Wszystkie odcinki podcastu na kanale YouTube https://www.youtube.com/channel/UC07fX1omVx55gHn7ui2Ag9Q

Prowadzący

Karol Bartkowski z Akademia Skutecznego Sprzedawania

Mariusz Gliński z BusinessWeb

YouTube #11

Spotify #11

KPI – czy Ty także mierzysz WYNIKI zamiast…

KPI – czy Ty także mierzysz WYNIKI zamiast…

O czym usłyszysz w tym odcinku Podcastu?

  • Co to są KPI w sprzedaży i dlaczego wywołują opór u handlowców?
  • Co warto mierzyć w procesie sprzedaży i dlaczego telefony, maile i spotkania są kluczowym KPI?
  • Jak rozróżniać pomiar czynności sprzedażowych od rezultatów sprzedaży?
  • Jakie narzędzia stosować do pomiaru KPI?
  • Rola managerów w określaniu, mierzeniu i egzekwowaniu KPI?

Prowadzący:

Karol Bartkowski z Akademia Skutecznego Sprzedawania – https://www.AkademiaSp.pl

Mariusz Gliński z BusinessWeb – https://www.BusinessWeb.pl

'>

YouTube #12

Spotify #12

Podcast o sprzedawaniu: Co zrobić, gdy klient przestał się odzywać, odbierać i odpisywać?

Co zrobić, gdy klient przestał się odzywać, odbierać i odpisywać?

Nad wyraz często zdarza się, że potencjalni klienci nagle przestają odbierać telefony, odpisywać na maile, czy inne wiadomości. Co wówczas można zrobić, aby powrócić w ich tzw. pole uwagi? O tym posłuchasz w tym odcinku podcastu z Akademia Skutecznego Sprzedawania.

Prowadzący:

Karol Bartkowski z Akademia Skutecznego Sprzedawania

YouTube #13

Spotify #13

Jak robić RESEARCH o potencjalnym kliencie, aby wykonywać skuteczny PROSPECTING?

Jak robić RESEARCH o potencjalnym kliencie, aby wykonywać skuteczny PROSPECTING?

Dobre przygotowanie

Dobre przygotowanie się do rozmowy z potencjalnym klientem istotnie wpływa na skuteczność prospectingu, dlatego jemu także warto poświęcić odpowiednią uwagę. Niestety wielu sprzedawców nadal nie przykłada się do tego obszaru. Zazwyczaj zasłaniają się brakiem czasu. Czy słusznie?

Dzięki dobremu researchowi sprzedawca może:

  • lepiej poznać firmę i branżę, w której ona działa;
  • rozpoznać doświadczenie i zainteresowania potencjalnego klienta;
  • spersonalizować komunikację;
  • zyskać zaufanie klienta;
  • przygotować się na potencjalne pytania i uniknąć błędów.

Korzyści jest wiele. Ale jakie wykonać pierwsze kroki, żeby dobrze wykonać research i nie spędzić nad nim masę czasu, a jednocześnie pomóc sobie w prospectingu?

O tym usłyszysz w najnowszym podcaście Akademii Skutecznego Sprzedawania.

Prowadzący:

YouTube #14

Spotify #14

Jak Zacząć Korzystać z Bezpłatnego LinkedIna dla Większej Sprzedaży?

Jak Zacząć Korzystać z Bezpłatnego LinkedIna dla Większej Sprzedaży?

W tym odcinku podcastu dowiesz się:

  • Jak prowadzić profil – dobre praktyki.
  • Tworzenie sieci kontaktów – jak dobierać właściwe osoby.
  • Treści – co pisać, aby przyciągać klientów.
  • Profil firmowy – dlaczego warto.

Zapraszamy na nasze profile na LinkedIn:

Prowadzący:

YouTube #15

Spotify #15

 

Jak w MAŁEJ FIRMIE wykorzystać magiczne sztuczki dla skutecznego MARKETINGU treści (contentu)?

W ogromnej większości małych firm a szczególnie jednoosobowych, w których właścicielka czy właściciel jest po trochu sprzedawcą, marketerem, księgowym oraz przede wszystkim specjalistką czy specjalistą w swoim zakresie, marketing treści jest albo delikatnie mówiąc zaniedbany albo całkowicie porzucony.

Przyczyny zaniedbania marketingu treści

  • brak czasu;
  • brak pomysłów;
  • brak narzędzi;
  • brak wsparcia;
  • brak pewności, że dobrze robimy;
  • niechęć do „wystawiania” się na ewentualną krytykę;
  • pewnie wiele innych powodów;

Rozwiązania dla problemów z marketingiem treści

Jak sobie z tym poradzić? Zastosuj te kilka porad z tego odcinka, a zobaczysz, że można tworzyć ciekawe treści szybko i łatwo (a na pewno łatwiej niż kiedykolwiek, choćby z wykorzystaniem chata GPT).

Omawiane tematy w odcinku

  1. jak wykorzystać to, że technologia bardzo się zmieniła i dużo można zrobić za pomocą bezpłatnych narzędzi;
  2. jak wykorzystywać na własny użytek wykorzystywać chat GPT;
  3. jak ułatwić sobie pracę oraz zwiększyć widoczność i zasięgi dzięki strategii – tnij na małe kawałki i powielaj oraz stosuj recykling treści;
O tym usłyszysz w najnowszym podcaście Akademii Skutecznego Sprzedawania.

Prowadzący:

YouTube #16

Spotify #16

Chat GPT w służbie sprzedaży w Małej Firmie.

Cześć! Witaj w podcaście „Czat GPT służbie sprzedaży w małej firmie”. Dzisiaj porozmawiamy o tym, jak można wykorzystać narzędzie jakim jest Chat GPT, aby pomóc w sprzedaży w małej firmie.

Prowadzący:

Cold Maile i Follow upy

Na początek skupimy się na przygotowywaniu treści cold maili i Follow-up’ów. Cold email to e-mail, który wysyłamy do osoby, z którą nie mieliśmy wcześniej kontaktu, w celu nawiązania relacji biznesowej. Follow-up natomiast to kolejny e-mail, który wysyłamy po cold mailu, w celu podtrzymania kontaktu i dalszej rozmowy. Jak możemy wykorzystać ChatGpt do przygotowywania treści takich wiadomości? Przede wszystkim, narzędzie to może pomóc w generowaniu pomysłów na treści. Możemy wprowadzić do ChatGpt informacje o naszej firmie, produktach, usługach i potencjalnych klientach, a następnie poprosić ChatGpt o sugestie co do treści, które warto umieścić w cold mailu lub Follow-upie. Kolejnym zastosowaniem ChatGpt może być generowanie konkretnych sformułowań lub pytań, które pomogą nam lepiej nawiązać rozmowę z potencjalnym klientem. Na przykład, możemy poprosić ChatGpt o sugestie pytań, które pomogą nam dowiedzieć się więcej o potrzebach klienta i dostosować ofertę do jego potrzeb.

YouTube #17

Spotify #17

Kiedy HANDLOWIEC Jest Sprzedawcą, a Kiedy Urzędnikiem? – Rola administracyjna w pracy handlowca | Akademia Skutecznego Sprzedawania

Kiedy HANDLOWIEC Jest Sprzedawcą, a Kiedy Urzędnikiem?

Okazuje się, że aż 41% działań handlowca jest NIEsprzedażowa! Mało tego, bywa że im handlowiec lepiej sobie radzi z tymi dodatkowymi zadaniami, tym więcej ich dostaje i… niestety „zasypany” urzędniczą robotą traci skuteczność, motywację i zaczyna się rozglądać.

php Copy code

A dyby tak umieć oddzielić sprzedawanie od administrowania – co wcale nie jest takie oczywiste, no bo: Czy wysyłanie maila z ofertą to sprzedaż, czy administracja? A ustalanie potrzeb klientów – to sprzedaż, czy administracja? Odpowiedź na te pytania jest kluczowa dla sukcesu handlowca.

Na te i inne pytania, znajdziesz odpowiedź w wideo.

Prowadzący: